het begin van 'het grote' avontuur - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu het begin van 'het grote' avontuur - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu

het begin van 'het grote' avontuur

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 December 2014 | Bonaire, Kralendijk

Na mijn geslaagde afscheidsfeestje met mensen die ik lief heb begon ik met de laatste dingen inpakken, met gemengde gevoelens ging ik die avond voor de laatste keer in 5 maanden naar mijn eigen bed. Vanaf morgen ben ik 5 maanden weg uit het 'koude kikkerlandje' wat ik toch stiekem ga missen maar ik ga wel naar het eiland waar het onderwater nog mooier is dan boven water. Gezonde spanning noemde ik mijn eigen gevoelens.
Om 2 uur in de vroege morgen op 30 november vertrok ik samen met mijn ouders, zusje en vriendje nadat ik afscheid had genomen van mijn broer naar Schiphol. Aangezien er niets op de weg was waren we ruim op tijd aangekomen en gingen we mij inchecken. Na nog even snel een broodje bij La Place gegeten te hebben gingen we richting de douane en toen was het moment daar, afscheid nemen van de mensen die je echt heel lief hebt. Afscheid nemen is nooit makkelijk ookal is het maar voor 5 maanden. Daarna begon de zoektocht naar de gate om 6.30 uur moest ik door de douane en om 7.25 uur zat ik in het vliegtuig richting Sint-Maarten en Curacao, een helse vlucht van ongeveer 14 uur lang.. Maar KLM maakte deze vlucht wel makkelijk, een eigen TV'tje met de nieuwste films, radio, een aantal TV-series, spelletjes en nog een aantal applicaties. Het meeste tijd van de vlucht heb ik geslapen en gegeten want met KLM verhonger je dus echt niet.
In Sint-Maarten moest ik een halfuur stil in het vliegtuig zitten en daarna vlogen we door naar Curacao waar ik moest overstappen, opnieuw door de douane waar je bijna naakt door heen moet, schoenen, sokken, sieraden en jasjes alles moest door de scan. In Curacao aangekomen verwachte ik nog maar een kleine tijd te hoeven wachten en daarna een korte vlucht naar Bonaire te hebben, in tegendeel heb ik bijna 2 uur moeten wachten omdat mijn vlucht vertraging had. Gelukkig had ik hier WiFi en was mijn vriendje om 23.00 uur Nederlandse tijd nog wakker, door het 5 uur tijdsverschil werd het bij mij pas net avond. Die twee uren waren dus zo voorbij. De vlucht naar Bonaire was de kortste maar ook echt de engste vlucht van de dag, alles kraakte en ik dacht even dat ik Bonaire toch niet ging redden. Dankjewel Insel Air om mij doodangsten te geven. Gelukkig kwam ik toch netjes aan en is het vliegveld in Bonaire maar super klein waardoor ik al snel de weg vond, mijn lift stond daar op mij te wachten en gingen we allereerst naar mijn appartement. Mijn enige commentaar over m'n appartement is WAAAAAAAUUUUUWWWW. Het is klein maar echt prachtig, ik heb een XL kingsize bed, eigen terras, keukentje, kleine woonkamer en een prachtige badkamer. Doordat het donker was had ik enkel geen flauw idee hoe ik bij mijn stageplaats Spice Beach club zou moeten komen gelukkig was mijn lift zo lief mij te brengen naar het bedrijf en ook hier was voor mij de Wow-factor weer groot, een supergezellig en niet al te groot restaurant en Beach club. Op dat moment was er een Nederlandse cover band Groove Department bezig, het was druk en super gezellig. Na een aantal voorstel rondes ging ik met Maurice en Vera, die mij waren komen ophalen, gezellig een drankje doen. Amstel bright en polar is het populaire bier polar is het lokale bier en Amstel Bright is een variant op de Desperado's, sol en Corona maar toch weer totaal anders, het is een zomerbiertje. Na twee flesjes was het voor mij wel genoeg geweest. Ik had een jetlag van hier tot Tokio en moest mijn koffers nog uitpakken. Maar wederom wist ik de weg niet, gelukkig was er iemand zo lief om mij de weg te wijzen en mij thuis af te zetten, na verschillende routes gereden waarbij ik een routebeschrijving probeerde te schrijven, ik kwam hierbij niet verder dan, bij de kapotte boot en palmboom rechts en dan bij de weg met 5 kuilen links. Het appartement ligt iets verder dan ik verwacht had maar het is wel goed te doen, scooter rijden is hier (voor mij die zo klunzig is als een baby die probeert te lopen) geen mogelijkheid door de duizenden kuilen in de verharde wegen en de honderden onverharde wegen. Dit wordt een fiets kopen of lopen want een auto huren is ook veel te duur voor mijn budget. De eerste dagen zullen bestaan uit het uitvinden waar alles is maar gelukkig is Bonaire geen groot eiland dus een heel groot probleem zie ik hier niet.
Dit is het begin van 5 maanden stage in Bonaire, ik ben enthousiast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hoi! Ik ben Anouk Driessen, momenteel een studente aan de hotelschool in venlo met een liefde voor reizen.

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 4720

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 21 April 2015

Welcome to Bonaire!

Landen bezocht: