de eerste dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 December 2014 | Bonaire, Kralendijk

De eerste dagen bestonden uit uitvinden waar alles is, gelukkig is Bonaire niet zo groot en door mijn WiFi gebrek van de eerste dagen ging ik het maar op de ouderwetse manier doen, mijn richtingsgevoel volgen. Al lopend ging opzoek naar een fietsenwinkel en toen ik deze gevonden had bleek ik ook de 'hoofdstad' of zeg maar gerust dorpje van Bonaire gevonden te hebben namelijk Kralendijk. Kralendijk is eigenlijk maar een paar kleine straatjes met een paar cafeetjes en winkeltjes maar de sfeer die dit dorpje geeft is geweldig. Bonaire wordt veel met Nederland vergeleken maar naast dat sommige hier Nederlands spreken zie ik hier nog vrij weinig van, vooral het verkeerd, wat een drama! Terug naar mijn zoektocht, in Kralendijk kocht ik een fiets bij scootersbonaire, een tweedehandse fiets waar je in Nederland max 50 euro voor neergelegd is hier iets prijziger. Dollars had ik gelukkig al vanuit Nederland meegenomen. De rest van de dag had ik mij voorgenomen een supermarkt te vinden om wat boodschappen te doen en daarna de gehele dag het strand op te zoeken. Toen ik door Kralendijk liep of beter gezegd Kaya grandi, de winkelstraat liep ik langs een pleintje met een klein restaurantje genaamd El Mundo en omdat ik al sinds in in Curacao in het vliegtuig stapte niets meer gegeten had ging ik dood van de honger en besloot ik hier maar iets te eten. Later die dag had ik mijn boodschappen gedaan bij de Chinese supermarkten die op max 5 min loopafstand van mijn huis lagen maar waarbij ik al snel merkte dat ik voor de verse producten toch echt naar de Jumbo of de AH moest gaan of hoe ze hier heten de van tweel en de warehouse. Maar dat kwam later wel besloot ik. Bij El mundo had ik direct twee surfers leren kennen, Jeroen en Dennis die vaker afreisden naar Bonaire of Curaçao om te windsurfen. Ik kreeg wat tips en de uitnodiging mee te gaan naar Te Amo een strandje tegenover het vliegveld. Dit liet ik mij geen twee keer zeggen. We kochten bij Hong bar een Chinese bar aan Kaya grandi goedkoop bier die in een koelbox ging en in de pick-up van Jeroen en Dennis vertrokken we naar het strand, hier hebben wij bier gedronken, gezwommen en de zonsondergang bekeken. Wat een begin van mijn stage, toen was de pret weer voorbij want ik werd lek gestoken door de muggen en ik had nogsteeds veel last van mijn jetlag.
Ik kwam erachter dat ik redelijk wat luxe had met mijn appartement, ik heb een zwembad voor de deur en een heel belangrijk feit is het warme water, vele huizen hier hebben blijkbaar geen warm water. De eerste dagen kon ik het warme water niet uitstaan want ik had het al zo warm dus ijskoud douchen vond ik heerlijk!
Woensdag werd ik om 11.00 uur verwacht op mijn stageplaats, hier kreeg ik de info over mijn stage, ontmoeten ik weer een aantal collega's en kreeg ik mijn werkkleding. Donderdag zou ik dan officieel beginnen met mijn stage. De gezonde spanning die ik in Nederland had was al snel weg, ik moet enkel nog even mijn draai vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hoi! Ik ben Anouk Driessen, momenteel een studente aan de hotelschool in venlo met een liefde voor reizen.

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4719

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 21 April 2015

Welcome to Bonaire!

Landen bezocht: