Kerst en nieuwjaar in het zonnige Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu Kerst en nieuwjaar in het zonnige Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu

Kerst en nieuwjaar in het zonnige Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Nooit gedacht dat het zo druk kon zijn op Bonaire, rond kerst en nieuwjaar is het hier dus echt hoogseizoen. Veel werken maar gelukkig vind ik het werk nog steeds leuk, in de week van kerst ontmoeten ik Harold, een jongen met een passie voor duiken en al veel van de wereld gezien heeft. Van hem heb ik veel mooie verhalen mogen horen en gelukkig snapte hij ook wel de moeite met het vooruitzicht op kerst en nieuwjaar, dit is de eerste keer dat ik alleen ben hoewel ik eigenlijk niet alleen ben want ik heb veel collega's en mensen hier leren kennen waardoor ik niet alleen hoef te zijn.
De dagen van kerst hadden wij ook kerstdiner in het restaurant, wel erg leuk om mee te maken en doordat ik alle dagen moest werken had ik mijn gedachte niet bij thuis waar ze gezellig de kerstboom op hadden staan en helemaal in de kerstsfeer zaten. Kerstsfeer had ik niet, er stond wel een kerstboom en er stond kerstmuziek op maar dat was het. De weken verlopen vrijwel allemaal hetzelfde, werken daarna nog eventueel naar Havana voor een biertje en op je vrije dagen lig je aan het strand. Hoewel ik op tweede kerstdag normaal bij Jaya the cat mij helemaal van de kaart stond te drinken want dat was mijn traditie was deze tweede kerstdag even anders gelopen. Het begon met een drankje bij Havana met Roy, een collega, en matty, de andere stagiaire van Spice Beach Club. Al snel kreeg een van de twee mannen het idee om iemand te gaan opzoeken maar die woonde op een boot. Matty ging bier halen en ik ging achterop de scooter bij Roy naar zijn huis omdat ik toch niets beters te doen had ging ik maar mee, maar oh god was ik maar thuisgebleven bij Roy kwam ik erachter dat we naar een boot gingen zwemmen.... Oei.. Och een leuk avontuur dacht ik toen, met mijn Spice broekje wat vrijwel gelijk was aan een zwembroek en een lelijk T-shirt van Roy gingen we met z'n drieën naar de plek waar de boot lag. Het leek verder zwemmen dan het was maar Sander de eigenaar van de boot had ons totaal niet verwacht. De avond werd steeds later en het bier was bijna op, het was gezellig genoeg geweest, we gaan naar huis! Roy en matty sprongen op en zwommen terug, na Sander even lief aangekeken te hebben mocht ik mee met een klein motorbootje naar de kant, no way dat ik nog ging zwemmen.
Terug naar Roy z'n huis om onze spullen te pakken en me weer om te kleden en toen begon de ellende, toen we buiten kwamen zodat Roy mij weer thuis kon brengen was de scooter weg. In de verte zag Roy twee jongens lopen en sprintte erachteraan. Matty ging ook op boevenjacht met z'n fiets en ze kregen een bande twee jongens te pakken, ik was te dronken om ook nog maar iets te doen dus ik was alleen in paniek, ik ging de huisgenoten van Roy Ed en robbin maar halen, die overigens ook collega's zijn van Spice. Ik heb daarna binnen gewacht op de politie, dronken en ik paniek, aan mij had niemand meer wat. Dit was de andere kant van Bonaire, een kant die ik liever nog even niet gezien had. Maargoed ooit moest het ervan komen, het was een avontuur waar we gelukkig later wel om konden lachen.
Nu genoeg over kerst, na kerst komt natuurlijk nieuwjaar en omdat nieuwjaar in Nederland 5 uur eerder was was ik mooi optijd om iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen in Nederland. Bij Spice was een groot nieuwjaarsfeest, allereerst stond ik restaurant waarbij we diner draaide en daarna begon een groot feest met twee DJ's een uit Nederland en een uit Curaçao die ook op de vrijdag met happy hour draait. Samen met Lisa en Roy moest ik na het restaurant de oliebollenbar en proseccobar verzorgen, wat wel heel normaal bleek te zijn was dat iedereen gewoon dronk onder het werk, het was tenslotte nieuwjaar. De prosecco ging er goed doorheen en toen was het aftellen begonnen. 3.... 2... 1... Happy new year. Iedereen begon elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen en ook wij als collega's kregen pauze om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen en van het vuurwerk te genieten. Een van mijn beste vrienden op het eiland andres overigens ook de chefkok van Spice kwam mij ook gelijk opzoeken en samen stonden we naar het vuurwerk te kijken en hoopte dat er veel moois stond te wachten in 2015. Daarna moesten we helaas weer aan het werk, puinruimen op het strand tussen de dansende mensen en daarna het hele restaurant opruimen. Wat was het een puinzooi, gelukkig begon het precies optijd te regenen waardoor wij mooi konden opruimen. Met alle collega's dronken we nog wat biertjes en kregen we pizza daarna haalde Andres mij op omdat wij de eerste dag van 2015 zeilend in zouden gaan en wat was dat mooi, het is wel heel bizar om te slapen op een zeilboot, het is andres zijn thuis en ik heb daar veel respect voor. Na een mooie zeiltocht was de eerste dag van 2015 alweer voorbij.
Ik wens iedereen een mooi en gelukkig 2015 tegemoet en ik hoop dat ik zelf mijn doelen kan nakomen dit jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hoi! Ik ben Anouk Driessen, momenteel een studente aan de hotelschool in venlo met een liefde voor reizen.

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 1181
Totaal aantal bezoekers 4712

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 21 April 2015

Welcome to Bonaire!

Landen bezocht: