januari in een notendop - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu januari in een notendop - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Anouk Driessen - WaarBenJij.nu

januari in een notendop

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Het werken gaat maar door, het feesten gaat maar door en ik heb het gevoel als je mij nu cremeert dat je een fles bier met mij kunt vullen en het ook nog goed zou smaken. Wat gaat de alcohol hier erdoorheen, ik dronk nooit zoveel. Een paar hoogtepunten uit januari, in januari had ik mijn eerste vrijdagavond samen met Andres vrij en dat was een reden voor een feestje. We besloten te meteen op de boulevard en daarna door te rijden naar Spice voor de 'famous friday happy hour with live music' waarbij ik tot nu toe alleen maar gewerkt had. Bier halen en op een cabana liggen, dat was onze perfecte friday night plan. Heel gezellig en mooie verhalen gedeeld, na genoeg bier was het bij Spice weer afgelopen, we gingen door naar Havana, de rest van de collega's zouden ons daar volgen. De avond verliep eigenlijk hoe bijna iedere avond verloopt, veel bier drinken en voldaan naar huis gaan. Dat is het leven in Bonaire.
Naast dat ik mij voornam om in januari toch wat serieuzer te gaan koken, kwam ik al snel niet verder dan pannenkoeken en pasta, helaas hier had ik wederom ergens een bus gemist.
Wel heb ik op 8 januari afscheid genomen van mijn mooie lange haar, door het zeewater was mijn hele haar dood en kon ik er niets meer mee aanvangen tijd voor een lange bob.
Op 11 januari speelde in Havana een live bandje waar we na het werk met de collega's naar toe gingen, de naam van de band kan ik mij niet meer herinneren maar ze speelde covers van the rolling stones, Nirvana en ander prachtige bands. Ik was een gelukkig mens omdat ik eindelijk eens een avond iets meer van mijn muziek te horen kreeg, hoewel dit mij ook wel weer een beetje heimwee gaf.
Op 12 januari heeft karma mij te pakken gekregen, mijn fiets is gestolen met fietsenstalling en al. Ze konden ook gewoon het kabeltje doorknippen maar goed daar zou ik mij niet mee bemoeien. Tijd voor dus weer een nieuwe fiets en daar gingen de spaarcentjes weer... Het zou me ook eens even meezitten.
Ik had in mijn hele tijd in Bonaire nog geen cocktail gehad dus ik besloot op 15 januari na het windsurfen mij bij Spice aan de bar vol te gooien met cocktails, van een strawberry shortcake tot een mojito en een amaretto sour. Ja je raad het al, dronken naar huis maar toch had ik een topavond gehad.
Het beste van januari was wel dat ik op 20 januari eindelijk mijn mama weer kon knuffelen ze kwam namelijk een weekje op bezoek, hoewel dit voornamelijk veel lachen en samen op het strand liggen was heb ik mij prima met haar vermaakt en dat gad mij wel even een inzinking want toen ik alweer afscheid van haar moest nemen kreeg ik het wel moeilijk want toen realiseerde ik mij dat ik thuis miste. Het volledige plaatje van de week met mijn moeder kunnen jullie vinden in de foto's.
Op 25 januari was het afscheidsfeestje van matty en het verjaardagsfeestje van robbin. Wat was dat weer voor een avond.. Een aantal weken hiervoor heb ik een heel lief meisje Ypharra leren kennen die in no time een goed vriendinnetje van mij is geworden, samen zouden we niet gaan drinken, en ja dit is mislukt. En natuurlijk blijf ik ook weer tot het laatste samen met Roy, matty en robbin en heb ik de zon weer zien opkomen en het ontbijtteam van Spice weer heb zien aankomen. Het was wel een hele mooie avond op het strand met een kampvuurtje en veel te veel bier.
Ik had beloofd de ochtend erna met mijn moeder naar het strand te gaan en ja na een paar uurtjes slaap gingen we nog genieten op het strand.
27 januari was de laatste dag met mijn moeder en wat hebben we genoten, de hele dag nog aan het strand gelegen en daarna toch echt afscheid genomen. Gelukkig had ik weer een heel lieve meid een tijd geleden leren kennen namelijk Stefanie die hier samen met haar vriend Jasper zijn komen wonen, doordat ik niet alleen wou zijn nadat mijn moeder wegging gingen wij samen naar de winkel en koken, helaas zijn we beiden geen chefkoks maar een pasta pesto kwam er nog prima eetbaar uit. Na genoeg wijn was het voor mij weer bedtijd maar ik had een heerlijke avond.
Dat was januari wel zo een beetje, nog maar 3 maanden te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hoi! Ik ben Anouk Driessen, momenteel een studente aan de hotelschool in venlo met een liefde voor reizen.

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4716

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 21 April 2015

Welcome to Bonaire!

Landen bezocht: